امروز : ۲۷ تير, ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷
مدارک مربوط به هویت مالک (کپی شناسنامه،کارت ملی)، مدارک مربوط به مالکیت (اسناد مثبته مالکیت)، مجوزهای احداث ساختمان( شناسنامه ساختمان یا تاییدیه شهرداری ومجوز حفاری جهت نصب انشعاب)
در صورتی که تأسيسات لوله كشي داخلي هر واحد از درب ورودی ملک تا واحد مورد نظر به صورت مجزا انجام شده باشد و درصورت وجود امكانات فني و تامین فشار لازم به خصوص در طبقات فوقانی (با تائید قسمت بهره برداری)، شركت انشعاب هاي متعدد واگذار خواهد كرد ليكن درصورتي كه تأسيسات لوله كشي داخلي اين واحدها مجزا نباشد يك انشعاب واگذار مي گردد.
طبق بند۳۲-۴ آیین نامه عملیاتی شرکت، چنان چه افزایشی در تعداد واحدهای ملک صورت گیرد مشترک مکلف است پس از دریافت اولین نامه از سوی شرکت، هزینه های ناشی از افزایش را بر اساس تعرفه روز شرکت پرداخت نماید. درکل با توجه به این که نرخ محاسبه آب بها به صورت پلکانی و تصاعدی می باشد واحد شماری ملک بهترین گزینه در به حداقل رساندن قبوض آب بها می باشد.
تغيير نام پرونده به نام انتقال گيرنده و همچنين پاسخ به استعلام هاي محضري منوط به ارزيابي مجدد ملك و تسويه حساب كامل مي باشد. همچنین می توانید جهت اطلاع از چگونگی روند به شرح خدمات پرتال اختصاصی شرکت به نشانی www.abfaesfahan.ir مراجعه نمایید و یا با سامانه ۱۵۲۲ تماس حاصل فرمایید.
مشترك ضمن اين كه مسئول مرئي نگهداشتن و قابل دسترس بودن دريچه شير قطع و وصل آب قبل از كنتور و همچنين محل دريچه هاي كنتور آب و سيفون فاضلاب مي باشد، به هيچ عنوان حق جابه جايي انشعاب و وسايل آن را ندارد و پس از تماس با سامانه ۱۵۲۲ و ثبت درخواست و انجام مراحل لازم، شركت، دستگاه هاي مزبور را با هزينه مشترك به محل مناسبي منتقل(تغيير مكان داخلي) می نمايد.
ارائه شناسه قبض از طریق تماس تلفنی با سامانه ۱۵۲۲ یا از طریق پرتال اختصاصی شرکت به نشانی www.abfaesfahan.ir و سپس پرداخت هزینه اعلام شده از سوی شرکت
شرکت آب وفاضلاب برابر بند ۳۹-۴ آیین نامه شرکت به دلایل زیر می تواند یک انشعاب را به طور موقت قطع نماید: الف) در صورتي كه مشترك يا استفاده كننده نسبت به پرداخت كليه ديون خود به شركت در مهلت مقرر اقدام ننمايد. ب) در صورتي كه مشترك يا استفاده كننده، عمداً اقدام به دست كاري تأسيسات آب و فاضلاب متعلق به شركت نموده و يا اقدام به شكستن و يا دست كاري منجر به خرابي كنتور نمايد. ج) در صورتي كه از انشعاب واگذار شده آب و يا فاضلاب اقدام به لوله كشي به ملك ديگر و استفاده غير مجاز شود و يا نسبت به نصب پمپ به طور مستقيم بر روي انشعاب اقدام گردد. د) در صورتي كه مشترك يا استفاده كننده به تشخيص شركت موجب نامرئي شدن دريچه محفظه شير قطع و وصل انشعاب(آب و فاضلاب) بشود و يا ايجاد مانع در آن بنمايد. ه) در صورتي كه امكان قرائت كنتور در سه دوره متوالي به دليل بسته بودن در ميسر نگردد. و) هرگاه حكم يا قرار لازم الاجراء از سوي مقامات قضائي در زمينه قطع انشعاب (آب و فاضلاب) صادر گردد. همچنین در موارد دیگری از آیین نامه شرکت، بر اجازه قطع انشعاب تصریح شده است که به طور خاص اعمال خواهد شد. بدیهی است برقراری مجدد انشعاب، پس از پرداخت بدهی های معوقه و هزینه وصل یا نصب مجدد امکان پذیر است.
باید به سرعت نسبت به اصلاح لوله کشی اقدام نمایید و قبل از آن که روی آن پوشانده شود، سامانه ۱۵۲۲ یا اداره آب و فاضلاب منطقه خود را درجریان بگذارید تا پس ازبازدید، نسبت به گزارش و اصلاح قبض صادرشده اقدام شود.
نصب پمپ به طورمستقیم بر روی انشعاب، باعث اختلال درشبکه توزیع شده و احتمال دارد بر اثر مکش، ایجاد آلودگی نماید؛ ضمن این که پیگری قانونی دارد. درصورت کم بودن فشار آب طبقات فوقانی، شما می توانید با نصب مخزن زمینی و نصب غیر مستقیم پمپ به نحوی که ابتدا آب وارد حوضچه یا مخزن شده و سپس پمپاژ شود، نسبت به تامین فشار آب در طبقات فوقانی اقدام فرمایید.
مصرف به صورت پلکانی محاسبه می شود ولی متوسط مصرف هر واحد درماه بین ۱۵تا۲۰مترمکعب مناسب است.
قبوض آب بهای شرکت نشان دهنده میزان مصرف و مبلغ آن بر اساس تعرفه شرکت می باشد. در صورتی که پس از دریافت قبض نسبت به میزان مصرف یا مبلغ معترض هستید، در درجه اول، از عدم نشتی لوله کشی داخلی از طریق نشت یاب و یا قرائت و کنترل شبانه شماره کنتور مطمئن شوید. سپس شماره مصرفی کنتور خود را یادداشت و همراه شناسه قبض ۱۵۲۲ با سامانه خدمات غیر حضوری مشترکین به شماره ۱۵۲۲ تماس بگیرید. درصورتی که مسئولین مربوطه با تطبیق شماره از صحت قرائت مطمئن شوند، ردیف مشترک را برای آزمایش کنتور معرفی می نمایند.
- جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و فرزندان شهدا از پرداخت ۱۰۰ درصد حق انشعاب آب و فاضلاب، ۵۰ درصد هزينه هاي آماده سازي آب و فاضلاب براي يك واحد مسكوني و فقط براي يك بار معاف مي باشند. - خانواده شهدا (همسر، پدر ومادر شهيد) وآزادگان صرفاً از پرداخت ۱۰۰ درصد حق انشعاب آب يك واحد مسكوني و۵۰ درصد ‌هزينه هاي آماده سازي آب و فاضلاب فقط براي يك بار معاف مي باشند. - مددجويان تحت پوشش كميته امداد و سازمان بهزيستي از پرداخت۱۰۰ درصد حق انشعاب آب و فاضلاب و۵۰ درصد ‌هزينه هاي آماده سازي آب و فاضلاب يك واحد مسكوني و فقط براي يك بار معاف مي باشند.
بله، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان علاوه بر پورتال اختصاصی به نشانی www.abfaesfahan.ir و ۳۷ دفتر پیشخوان دولت در سراسر استان، از آبان ماه سال جاری اقدام به راه اندازی سامانه خدمات غیر حضوری مشترکین با عنوان سامانه ۱۵۲۲ کرده است. هدف از راه اندازی این سامانه تمرکز خدمات ۲۲ گانه فروش و پس از فروش انشعاب و ارائه خدمات پرداخت قبوض از طریق تلفن ثابت و همراه به شهروندان است. در این شیوه درخواست کنندگان می‌توانند به جای صرف وقت و هزینه برای مراجعه به ادارات آبفا، با گرفتن شماره تلفن چهار رقمی ۱۵۲۲ درخواست خود را ارائه کرده و با دریافت کد پیگیری، بقیه مراحل را تا حصول نتیجه از طریق این کد و بدون نیاز به مراجعه حضوری دنبال کنند. خدمات ۲۲ گانه قابل ارائه شرکت در قالب این سامانه شامل واگذاری انشعاب آب، واگذاری انشعاب فاضلاب، تفکیک کنتور، پاسخ استعلام، تغییر واحد مسکونی، تغییر مشخصات، تغییر کاربری، تغییر قطر انشعاب، نصب سیفون اضافی، برچیدن دائم انشعاب آب و فاضلاب، تجمیع و ادغام املاک دارای انشعاب، فروش آب تانکری، پیشنهادات و انتقادات، امکان پرداخت صورت حساب، مشاهده سوابق، اعلام کارکرد کنتور، بررسی صورت حساب، صورت حساب میان دوره، تغییر ظرفیت قراردادی انشعاب، قطع موقت و وصل انشعاب، آزمایش کنتور و تغییر اندازه گیری می‌باشد. شایان ذکر است برای دریافت خدمات یاد شده، درخواست کننده قبل از تماس باید شناسه قبض خود یا همسایه را در اختیار داشته باشد. این سامانه باعث سهولت انجام امور برای مشترکین و متقاضیان، کاهش مراجعه به ادارات آبفا، دسترسی آسان به خدمات، مدیریت بهتر زمان رسیدگی به درخواست‌ها، صرفه جویی در وقت و هزینه و کاهش ترافیک و آلودگی هوا است.
شما می توانید با شماره تلفن ۱۵۲۲ تماس حاصل کرده و پس از فشار دادن کلید شماره ۷ هرگونه پیشنهاد یا انتقاد خود در مورد عملکرد شرکت را مطرح کنید. همچنین در پورتال اختصاصی شرکت به نشانی www.abfaesfahan.ir یک محیط تعاملی برای درج شکایات و پیشنهادات وجود دارد که کاربر ضمن انتخاب و تکمیل فرم های مربوطه به صورت الکترونیکی و ارسال آن، کد رهگیری دریافت می نماید و اطلاع رسانی و اقدامات لازم از طریق این کد و مرکز پیام کوتاه بین شرکت و کاربر صورت می پذیرد.
بله، در صفحه اصلی پورتال شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به نشانیwww.abfaesfahan.ir لینکی با عنوان در خواست ملاقات حضوری وجود دارد که مراحل انجام درخواست ملاقات حضوری به صورت اتوماسیون بین درخواست کننده و مسئول مربوطه تا زمان تنظیم جلسه هماهنگ می گردد. این سامانه نیز به جریان گردش کار و پیام کوتاه مجهز می باشد.
نصب پمپ بطورمستقیم برروی انشعاب باعث اختلال درشبکه توزیع شده واحتمال دارد براثر مکش ایجاد آلودگی نماید ضمن اینکه پیگری قانونی دارد درصورت کم بودن فشارطبقات شما می توانید بانصب مخزن زمینی ونصب غیر مستقیم پمپ به نحوی که ابتداآب وارد حوضچه یامخزن شودسپس پمپاژشود ) نسبت به تامین فشار آب درطبقات اقدام فرمایید.
مصرف بصورت پلکانی محاسبه می شودولی متوسط مصرف هرواحد درماه بین ۱۵تا۲۰مترمکعب مناسب می باشد
مبنای فروش انشعاب آب و فاضلاب با کاربری خانگی بر اساس تعداد واحد و برای سایر کاربری ها بر اساس میزان آب مورد نیاز ماهانه هر واحد با اعمال ضریب تعدیل شهر مربوطه محاسبه و دریافت می شود. برای تقاضای آب، نیاز به موقعیت محل( بر اساس شماره ردیف همسایه)، تعداد واحد، نوع کاربری و عرض معبر داریم که سامانه ۱۵۲۲ راهنمایی های لازم را به متقاضی خواهد کرد.
از کلیه انشعاب ها ماهیانه مبلغی به عنوان آبونمان جهت نگهداری از تأسیسات ولو آن که مشترک از آب یا خدمات دفع فاضلاب استفاده نکند، دریافت می شود که در حال حاضر ماهیانه یکهزار تومان به ازای هر واحد مسکونی یا غیر مسکونی می باشد.
در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان سعی کرده تا به طور متوسط هر ۴۵ روز یک بار ماموران قرائت کنتور خود را که ملبس به لباس متحدالشکل و کارت شناسایی و اتیکت معرفی هستند برای قرائت به ملک مشترکین اعزام کند. در واقع سالانه هشت بار ماموران ما برای قرائت کنتور مراجعه می کنند اما برنامه ای که شرکت دنبال می کند حذف مراجعه حضوری و خوداظهاری شهروندان است. به این صورت که شهروندان گرامی در دوره های تعیین شده، با اعلام شماره کنتور خود به صورت تلفنی، به شرکت کمک می کنند. کسانی که داوطلب چنین قرائتی هستند، می توانند با شماره ۱۵۲۲ تماس گرفته و شناسه قبض خود را اعلام کنند.
حداکثر تا پنج روز پس از قرائت کنتور، قبض آب بها توزیع می شود و در صورت عدم بدهی قبلی ۱۰ روز مهلت پرداخت دارد. البته بعضی قبوض که بدهی قبلی دارند، باید فوری پرداخت شوند.
کاربری مسکونی : مصرف به ازای هر واحد مسکونی در محدوده الگوی مصرف ( کمتر از ۲۰ متر مکعب در ماه) و نیز مصرف سرانه به ازای هر نفر در شبانه روز تا ۱۲۰ لیترمناسب می باشد. کاربری های غیرمسکونی : بر اساس ظرفیت قراردادی تعیین شده برای آن انشعاب مصارف مدیریت گردد( مصارف مازاد بر ظرفیت با نرخ آزاد محاسبه می گردد). درخواست ما مدیریت مصرف آب و مصرف بهینه است تا امکان توزیع عادلانه آب برای همه مشترکین محترم فراهم گردد. در ضمن با تهیه مخازن نگهداری آب در هر ملک، در مواقع اوج مصرف آب، یاری رسان ما خواهید بود.
میزان حداکثر آب مصرفی هر مشترک با توجه به محدودیت منابع تأمین آب به ویژه در ایام اوج مصرف، بایستی براساس الگوی مصرف در حد مصرف معقول باشد و در مواردی که شرکت تشخیص دهد مشترک یا استفاده کننده رعایت صرفه جویی را نمی کند، اخطاری را برای مشترک ارسال و در صورت بی توجهی اقداماتی از جمله کاهش ورودی آب و حتی قطع آب تا رفع پر مصرفی انجام خواهد شد.
در حال حاضر شرکت در قبال تأمین آب فضای سبز و مصارف استخر و مشابه آن تعهدی نداشته و مشترک حق ندارد از آب اشتراک خانگی و غیرخانگی درج شده در قرارداد، برای تأمین آب فضای سبز و استخر ملک خود استفاده نماید ضمن این که با قبض وی به صورت تصاعدی محاسبه خواهد شد. البته در صورت فراهم بودن امکانات فنی کافی، مشترک باید جهت تأمین آب موارد فوق الذکر، انشعاب جداگانه با کاربری مربوطه درخواست نماید.
شرکت مسئولیتی در قبال کنتورهای فرعی ندارد و مصارف داخلی بر اساس نظر هیات مدیره ساختمان ها و توافق اعضای مصرف کننده محاسبه و تعیین می گردد و درصورت نبودن کنتور داخلی، مصارف اغلب برمبنای تعداد نفرات و روزهای استفاده در نظر گرفته می شود . ضمناً در صورت وجود شرایط و امکان فنی نصب انشعاب ( تفکیک شبکه داخلی و امکان تامین آب با فشار کافی در آخرین طبقه ) شرکت آب و فاضلاب صرفاً با اخذ هزینه نصب کنتور جدید و ارائه مجوز حفارینسبت به تفکیک انشعابات با تقاضای مالکین اقدام می نماید.

صفحات

آب و فاضلاب استان اصفهان در شبکه های اجتماعی

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان می‌باشد.(استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع بلامانع است)

طراحی و پیاده سازی دیتا پردازش سپانو